Kia ora - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Henny Ziel - WaarBenJij.nu Kia ora - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Henny Ziel - WaarBenJij.nu

Kia ora

Blijf op de hoogte en volg Henny

01 December 2013 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Kia ora!

Toch maar besloten om weer een waarbenjij.nu bij te gaan houden. Ik ben nu een week in Nieuw-Zeeland en ik heb al zoveel gezien en gedaan dat het een lang verhaal is geworden. Hier gaat t wel goed. Het is nog heel erg wennen, maar heb tot vandaag samen gereist met een leuke groep (4 Nederlanders, een Duitse en een Zwitser). Vanmiddag zijn we elk onze eigen weg weer gegaan. De anderen gaan naar het westen of het zuiden en ik heb besloten om een paar dagen in Rotorua te blijven. Anders wordt het zo'n gevlieg en zit je hele dagen in de bus, terwijl ik tijd genoeg heb :-)
Na een super lange reis naar Nieuw-Zeeland, met een stop van 10 uur in Taipei (waar ik zo gaar was dat ik het vliegveld niet af ben geweest), kwam ik zaterdagavond aan in Auckland. Hier ben ik een paar dagen gebleven. Zondag was er een kerstparade en maandag ben ik naar Waiheke Island geweest, dat was echt super mooi! Met veel witte stranden en helderblauw water.
Dinsdagmorgen ben ik in de Stray-bus gestapt naar Hahei, en de hot water beach. Hier kun je 's avonds, als het eb wordt, kuilen in het strand graven en dan komt er warm water omhoog. Soms echt bijna kokend water! Dus daar hebben we heerlijk een poosje liggen poedelen. Het was net een strand vol Duitsers die gaten aan het graven waren ;-) en we zijn naar Cathedrals cove gewandeld. hier was het echt heel mooi. 's Avonds hebben we met de groep uit de bus gebbqed.
De volgende dag vertrokken we om half 8 naar Reglan. Hier heb ik s middags surfles gehad. Volgens die mensen zou iedereen staan aan het eind van de middag staan.. Helaas gold dit niet voor mij, al blijk je op een been en een knie ook prima te kunnen surfen ;-) het is wel heel gaaf om te doen. En ik wil het in Australië wel weer proberen! S Avonds sliepen we in een prachtige lodge midden in de bossen bij Reglan. 
Donderdagmorgen zijn we vroeg weer vertrokken richting Mourea waar we bij een Maori-stam zouden worden ontvangen. Maar eerst gingen we naar de Waitomo caves. Hier hebben we door de grotten gelopen en gezwommen en een klein stukje getubed (zittend in een grote band). Deze grotten zitten vol met glowworms, dus zo af en toe moesten de hoofdlampjes uit, best wel spannend. 's Middags werden we ontvangen bij een Maori-stam. Na het officiële gedeelte hebben we een wandeling naar watervallen gemaakt. 's Avonds hebben de Maori een culturele show voor ons gegeven. En hebben wij de Hokey pokey Maori-style gedanst ;-) en hebben we gegeten. 's Avonds sliepen we met z'n allen bij de Maori. Wij sliepen in het Wharenui, het gebouw waar ze hun officiële bijeenkomsten en diensten houden. Heel bijzonder.
De volgende dag vertrokken we alweer op tijd naar Rotorua. Hier hadden we de ochtend voor onszelf en hebben we eerst een hostel gezocht voor de aankomende nachten en heb ik even geskypt met thuis. 's Middags wilden we lekker in het park liggen met wat eten enzo, maar het was best wel koud, dus uiteindelijk zijn we in het hostel beland. 's Avonds was daar een gratis bbq en daarna was er een feestje in de Lavabar. Hier zijn we met z'n allen heen gegaan en we hebben ons prima vermaakt. 
Gister hebben we uitgebrakt en lekker in het park gelegen en gewandeld.  Dit is een thermisch gebied en er zijn ook kokende modderpoelen die enorm stinken naar rotte eieren door de zwavel. Niet heel fijn, maar wel leuk om een keer te zien. 's Avonds hebben we lekker met z'n allen gegeten en hebben we spelletjes gedaan. 
Vanmorgen ben ik met Loren naar het Rotorua museum of Art en History geweest. Dit museum gaat voornamelijk over de geschiedenis van de Maori, heel interessant! En over de geschiedenis van het gebouw waarin het museum is gevestigd. Dit was oorspronkelijk een badhuis. Daarna hebben we afscheid genomen en ben ik lekker in het park gaan liggen en heb ik wat door het park en de stad gewandeld. 
De komende dagen ben ik nog in Rotorua, morgen ga ik naar Wai-O-Tapu om te wandelen rond de vulkaan. Woensdag ga ik verder reizen naar het oosten.

Liefs Henny

  • 01 December 2013 - 10:12

    Janny:

    Wat prachtig geschreven Henny!!!
    En wat al veel dingen gedaan en dat in zo'n korte tijd.
    Fijn dat je ons laat "meegenieten"
    Veel plezier.

    Liefs Janny

  • 01 December 2013 - 10:56

    Marjan:

    Leuk om een beeld te krijgen van wat je doet en vooral waar je bent...
    Lekker genieten, het ziet er goed uit...

    Liefs van ons xxx

  • 01 December 2013 - 19:15

    Linda:

    Hey hallo Henny,

    Wat leuk dat je het toch op deze manier doet!
    Hartstikke leuk hoor zo te zien, nog maar een week en dan al met andere mensen op pad!
    Stoer hoor!
    Ook erg leuk om die foto's te zien.
    Veel plezier.

    Groetjes van Linda.

  • 01 December 2013 - 22:02

    Yvonne:

    Al veel gezien en gedaan, mooi henny!

  • 02 December 2013 - 22:37

    Sonja:

    Hey meis,

    Heb je verhaal even gelezen heel erg leuk.
    Je hebt al veel gedaan en gezien ben je nog maar net weg.
    Super jo geniet ervan.
    xxx

  • 03 December 2013 - 17:40

    Lisa:

    Super gaaf Henny!!
    Echt leuk om je foto's te zien en je verhaal te lezen!

    Dikke Xx

  • 04 December 2013 - 22:12

    Ome Jan En Tante Alie:

    voor ons een pracht herinnering.
    Tot nu toe, zijn wij ook daar geweest van je foto's en verslag

  • 04 December 2013 - 22:33

    Loes Kuiper:

    Fantastisch, wat heb je al veel gezien in een week.
    Nog heel veel plezier, het lijkt een groot avontuur te worden.
    Groeten van Anton en Loes

  • 05 December 2013 - 15:35

    Evert-Jan En :

    Hallo Henny

    mooie foto's wij verheugen ons op
    meer. Veel plezier.

    Groeten Zuidlaren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Henny

Actief sinds 04 Jan. 2011
Verslag gelezen: 611
Totaal aantal bezoekers 18066

Voorgaande reizen:

21 November 2013 - 11 Juni 2014

Backpacken

16 Januari 2011 - 06 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: